29 ГРУДНЯ: Прор. Аггея. Мч. Марина. Блж. царицi Феофанiї

опубліковано 8 груд. 2018 р., 03:16 evg z   [ оновлено 8 груд. 2018 р., 03:16 ]
 Прор. Аггея. Мч. Марина. Блж. царицi Феофанiї
Прор. Аггея
В цей день Церква Свята (східного обряду) віддає честь пам’яті святого пророка Аггея.

Святий пророк Аггей походив із коліна Левіна, народився в полоні вавилонському. Ще будучи в юнацькому віці, він повернувся з Вавилону до Єрусалиму і пророкував там зі святим пророком Захарією тридцять шість років. Обидва вони жили за 500 років до втілення Христового.

Святий Аггей був сучасником побудови Другого Єрусалимського храму, спорудженого на місці першого - Соломонового.

В цей час послав Господь до тієї частини старозавітнього вибраного народу, котра повернулася до Святої Землі, пророка Аггея з викриттям та застереженнями, а також і обіцянкою вищої - Небесної допомоги і славним пророцтвом про перевагу і велич Дугого храму перед першим.

Всіх промов пророка Аггея, що відносяться до спорудження храму, - чотири. У них пророк закликає і побуджує людей до побудови храму викриттям їх безпечності та недбальства щодо Божого дому та зазначенням безуспішності від сього в справах їх, безпліддя землі та інших попущень Божих.

Велично зображує пророк майбутню славу цього храму і затвердження непорушного Божого Царства на землі - Царства Христового: "Так говорить Господь Саваот: ще раз, і станеться це скоро, Я затрясу небо і землю, море і сушу, і потрясу всі народи, і прийде Бажаний усіма народами, і наповню цей дім славою, говорить Господь Саваот. Моє срібло й Моє золото, говорить Господь Саваот. Слава цього останнього дому буде більшою від першого, говорить Господь Саваот, і на цьому місці Я дам мир." І якщо "досі ні виноградна лоза, ні смоковниця, ні гранатове дерево, ні маслина не давали [багато] плоду; а від цього дня Я благословлю їх" (Аг.2:6-9,19).

І ще було слово Господнє до пророка: "Скажи Зоровавелю, намісникові Юдиному, говорячи: Я затрясу небо та землю; і скину престоли царств, і повигублюю силу поганських царств, і поперевертаю колесниці та тих, що сидять на них, і попадають коні та їхні верхівці, один мечем одного. Того дня, говорить Господь Саваот, візьму Я тебе, Зоровавель, син Шеалтіїлів, Мій рабе, говорить Господь, і буду тримати тебе як печатку, бо Я вибрав тебе, говорить Господь Саваот" (Аг.2:21-24).
За кончини своєї святий Аггей з честю був похований біля священичих гробів, бо походив із священичого роду. Був він чоловіком, досконалим у чесноті, і, як славний і великий пророк Божий, був любленим і шанованим усіма.

У наш історичний час, тобто, в ці теперішні і, дуже схоже, вже"в останні роки" і "в останні дні " всесвітньої Історії спасіння, коли ось надзвичайно диявольська "темрява землю вкриває, а морок - народи", добре бачимо, як Бог ґрунтовно "трясе небо і землю, море і сушу" та хитає і "скидає престоли царств" й потужні хвилі "знову потрясають всі народи". У т. ч. - поряд з різним іншим - учергове значно загострилася кризова й дуже небезпечна ситуація на Близькому Сході та різко активізувалася підступна й зухвала агресія поганської імперії (горезвісного "русского мира") "із крайньої півночі" (Єз.38:8,15,16; Іс.60:2). Сила якої, одначе, незабаром Господом неодмінно "повигубиться". Тим паче, що вже, судячи з усього, невпинно зближається Другий прихід "Бажаного усіма народами" - Христа Спасителя. Й тому за заступництвом св. пророка Аггея настійно молімося до всемилостивого й милосердного Господа.

Й, зокрема, аби у процесі очищення й відновлення в незалежній і соборній, демократичній і правовій державі Україна цього - вже (після св.-Володимирового хрещення), по суті, другого - величного і славного духовного Храму українського християнського народу, в якому запанує потужна "єдність духу в союзі миру" (Еф.4:3). І коли, відповідно, Бог благословить наш край, передусім, Своїм досконалим миром і доробутом, у нашій державі (поміж іншого), врешті-решт, постала й утвердилася - якісно й змістовно - нова владна еліта. Та, котра, внаслідок здійснення рішучої і послідовної трансформації і оздоровлення всього вітчизняного суспільства, прийде натомість дотеперішньої - беззаконної, всуціль прогнилої та аморальної корупційно-олігархічної системи.

Котра, насамперед, неодміндно буде "вибрана" Самим Господом й позначена Його "печаткою" і чиї "начальники страшні не для добрих діл, а для злих". Тобто, така влада, в якій, згідно Божого задуму, всі та кожний її "начальник" і представник буде сумлінно, доброчесно й відповідально діяти "на [всезагальне] добро", як правдивий "Божий слуга, месник на покарання того, хто робить зло". Та неодмінно захищатиме й заохочуватиме будь-кого, хто порядний і законослухняний, причому "не тільки зі страху покарання, але й заради совісти", та також "робить добро" (Рим.13:3-5). Й тому "тільки очима твоїми будеш дивитися, і помсту над [нечестивими і] беззаконними бачити" (Пс.90:8). Внутрішніми і зовнішніми. У т. ч. підступного й цинічного агресора і загарбника - "того ворога, хто прийшов з [крайньої] півночі, віддалю від вас, і вижену в землю безводну і порожню... і піде від нього сморід, і підніметься від нього смердота, оскільки він багато наробив зла" (Іоїл 2:20; Єз.39:2). Амінь.

Як це, приміром - згідно оповіді Святого Письма, сталося ще в прадавній Мідо-Перській імперії за часів богопослушної цариці Естер. Себто, практично в ту ж історичну добу, коли жив та - натхненний Святим Духом - промовляв до співплемінників і пророк Аггей. Так от, коли тамтешній народ Божий, над яким тоді нависла надзвичайна небезпека тотального винищення, ревно постив й молився, щиро каючись у своїх гріхах та провинах і благаючи Бога про порятунок, відповідь від Господа не забарилася. Він - через відповідні дії чинного монарха Артаксеркса (Ахашвероша), який від своєї коханої дружини - цариці Естер вчасно довідався всю правду про цей огидний людожерський задум, - зреалізував доволі швидкі й суттєві зміни в складі владних структур імперії: в столиці Сузах і численних провінціях. Звідки негайно були прибрані всі затяті й пихато-підступні безбожники і злочинці. Ті - очолювані придворним урядовцем Аманом люті поганські змовники, що безжально вирили могильну яму для інших, але, зрештою, вони самі потрапили до неї.

А от доброчесні й боговіддані громадяни (як-то смиренномудрий і благочестивий Мардохей тощо) були по заслугах винагороджені і залучені до управління державою. І страх Божий, тобто правдива віра в єдиного та істинного, справедливого й спасаючого Творця й Вседержителя всесвіту знайшла багатьох нових адептів-прозелітів з-поміж вихідців з різних етносів і племен. Котрі в тогочасі й долучилися до спільноти старозавітнього вибраного народу на величезних обширах тієї імперії: від Індії до Ефіопії.

А ще за кілька століть по тому, коли вже наспіла належна повнота часу, на Святій Землі, у Віфлеємі, від побожної і праведної Діви Марії, що непорочно - чудодійно зачала від Святого Духа, народився - прийшов у цей світ, до всього грішного, занепалого людства, його люблячий, милосердний і всесильний Божествений Спаситель - Ісус з Назарету. Тобто, обіцяний св. Аггеєм (та, загалом, усіма Господніми пророками) Месія-Христос з царського дому (родоводу) Давидового.

Й, до речі, будь-що, аби не допустити цього, дуже прагнув сатана-Люцифер, котрий - зокрема, руками згаданих вище злочинних змовників - намагався фізично вигубити увесь тодішній Божий люд. Одначе з цього приводу Слово Господнє чітко зауважує: "заради цього і явився Син Божий, щоб зруйнувати [всі] діла диявола" (1Ін.3:8). Або, як казав про головну мету Своєї місії, Свого служіння для всіх людей і народів світу Сам Ісус, "злодій закрадається тільки для того, щоб украсти, вбити й погубити. Я прийшов для того, щоб ви мали життя [вічне], і подостатком щоб мали", "і радість ваша була повна" (Ін.10:10; 15:11).